Gebruikersraad 17 mei 2022 | meld u aan

Het is zo ver! De datum van de volgende Gebruikersraad is bekend: dinsdag 17 mei 2022.

Met veel genoegen willen wij u via deze weg van harte uitnodigen voor de eerste hybride editie van de Gebruikersraad. Tevreden kijken wij terug op de drukbezochte afgelopen vier Webinar-edities van de Gebruikersraad. Door de versoepelingen van de coronamaatregelen, kunnen wij u weer fysiek verwelkomen bij de gemeente Deventer op 17 mei 2022 a.s. Daarnaast kunt u de Gebruikersraad volgen via een livestream.

Wij vinden het belangrijk om u goed te informeren, juist nu er zoveel speelt op het gebied van de Wet elektronische publicaties. In deze editie zullen we u op de hoogte brengen van de laatste ontwikkelingen vanuit KOOP en van de Wet elektronische publicaties.

Programma

Het programma bestaat uit een uitgebreide ochtendsessie en drie middagsessies.

In de ochtendsessie blikken Erik Jan Boele (business owner) en Harry Mulder (product owner DROP) vanuit KOOP terug op de belangrijkste wijzigingen die plaats hebben gevonden in het afgelopen half jaar. Daarnaast blikken ze met u vooruit richting het komende half jaar. Belangrijke onderwerpen zijn de digitale terinzagelegging en het 'Attenderen'. De plenaire sessie zal worden afgesloten met een Panel, waar gelegenheid is om uw vragen te stellen.

In de middag zullen er meerdere sessies zijn. De gemeente Deventer vertelt u over de samenhang tussen verschillende wetten, zoals de Wep, WOO en de Omgevingswet. Vanuit KOOP krijgt u een update over de digitale ter inzagelegging. De sessie van de gemeente Utrecht zal gaan over het anonimiseren met de software Octobox. Het volledige programma inclusief tijden vindt u in de bijlage.

Aanmelden

Zoals vermeld, wordt er deze keer een hybride editie georganiseerd. Dit houdt in dat u de keuze heeft om de Gebruikersraad fysiek in Deventer bij te wonen of online via een livestream te volgen. Let wel, als u de Gebruikersraad fysiek in Deventer wilt bijwonen, raden wij u aan zich zo snel mogelijk aan te melden, want er is een beperkt aantal plekken beschikbaar. U kunt hier tevens aangeven of u gebruik wilt maken van de lunch, en/of u specifieke dieetwensen en/of allergieën heeft. Wanneer u onverhoopt verhinderd bent, vragen wij u dit tijdig door te geven, zodat uw plek voor iemand anders beschikbaar komt. U kunt u afmelden op dezelfde manier dat u zich hebt aangemeld.

U kunt zich aanmelden voor de fysieke Gebruikersraad in Deventer via onderstaande link: 

https://www.eventbrite.com/e/registratie-gebruikersraad-in-deventer-mei-2022-287849935907

U kunt zich aanmelden voor de livestream van de Gebruikersraad via onderstaande link: 

https://www.eventbrite.com/e/registratie-Gebruikersraad-livestream-mei-2022-31942376407

De livestream wordt opgenomen en is te volgen via Microsoft Teams. Wanneer u zich inschrijft voor de digitale Gebruikersraad ontvangt u enkele dagen van te voren de Teams-Link. Deze kunt u de gehele dag gebruiken. Het staat u vrij om deel te nemen aan de sessies. U hoeft zich niet apart aan te melden voor de verschillende sessies.

Heeft u vragen over de Gebruikersraad? Neem dan gerust contact met ons op door een e-mail te sturen naar communicatie@koop.overheid.nl